επικοινωνία

Ελάτε να εκφράσουμε την γνώμη της νέας γενιάς, των νέων που σκέφτονται, ελπίζουν και πιστεύουν σε μία καλύτερη ζωή. Ας συζητήσουμε όλοι μαζί, μόνο να κερδίσουμε μπορούμε από αυτό.

Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2010

Αιώνιοι φοιτητές

 
           Σύμφωνα με άρθρο της εφημερίδας «Έθνος», που βασίζεται σε στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, από τους 596.000 φοιτητές των πανεπιστημίων και των τεχνολογικών ιδρυμάτων, οι 300.000 χαρακτηρίζονται μη ενεργοί, είτε γιατί έχουν εγκαταλείψει οριστικά τις σπουδές τους είτε γιατί έχουν καθυστερήσει σημαντικά να πάρουν το πτυχίο τους.
            Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός, ότι οι πρώτες θέσεις της λίστας καταλαμβάνονται από τμήματα πολύ δημοφιλή, των οποίων οι φοιτητές μόχθησαν για να εισαχθούν σε αυτά. Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι η Νομική Θεσσαλονίκης είχε φέτος βάση 18746 μόρια, ενώ η Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων στην Αθήνα είχε βάση 18161 μόρια.


            Πέρα από τους προσωπικούς λόγους του κάθε φοιτητή ξεχωριστά, ίσως να πρέπει να αναρωτηθούμε σχετικά με τη διαδικασία επιλογής σχολών των τελειόφοιτων μαθητών. Το φαινόμενο των αιώνιων φοιτητών καταδεικνύει, θεωρώ, σε ένα σημαντικό βαθμό το κενό που υπάρχει αναφορικά με τον επαγγελματικό προσανατολισμό και τις διαδικασίες, που θα υποβοηθούσαν την επαγγελματική ανάπτυξη των νέων. Με άλλα λόγια, ένας φοιτητής που μετανιώνει για την εκπαιδευτική επιλογή του, προφανώς δεν την επέλεξε με τη δέουσα ωριμότητα.
Οι επαγγελματικές και εκπαιδευτικές επιλογές πρέπει να γίνονται έχοντας πλήρη συνείδηση των συνεπειών, που αυτές συνεπάγονται, ώστε να εκμηδενίζονται οι πιθανότητες εγκατάλειψής τους. Ένα άτομο, που προχωρά με συνετά και μελετημένα βήματα είναι απίθανο να έχει πισωγυρίσματα στη σταδιοδρομία του.

Διαβάστε το αρχικό  άρθρο στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=41458977


‘Μη «ενεργοί» ή αλλιώς... αιώνιοι χαρακτηρίζονται οι μισοί, σχεδόν, φοιτητές των ελληνικών πανεπιστημίων και ΤΕΙ.’

Παρμάκη Νέλλη
Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου